söndag 22 september 2013

Skördedagar och Tareq Taylor





Lördag med skördedagar och Tareq Taylor från sommarlovsmorgon, kan det bli bättre?
Underbara Pauline S härifrån Sorunda har med sin vän Charlotte jobbat på ett projekt kallat Nynäs Skördefest där lokala företag och odlare fick delta. Jag, Mary och Mr T var nere en sväng för att kolla hur det var och det var en mycket glad Pauline jag sprang på i hamnen. Det var så lyckat att jag hoppas på en repris nästa år.


Vi sprang även på Tareq Taylor, kocken från sommarlovsmorgon och han är precis lika go och söt som han är på tv. Han håller på att spela in ett program, "Tareq Taylor's Nordic coockery" matlagning naturligtvis och ville visa från Nynäshamn. Detta kommer sändas i 114 länder och nå ut till 80 miljoner hushåll, ska bli spännande att se hur Nynäs tar sig internationellt.

Efter sol och trevligt i hamnen var det raskt hem igen för att byta om till underbaraste Fannys 3-års kalas. Granntösen fyllde år så vi vart ditbjudna på kalas. Vi umgås mycket med Karin och Joachim och de har blivit en viktig del av mitt och Marys liv. De finns alltid där när jag behöver dem och jag kan inte nog säga hur mycket de betyder för mig.
Att få träffa hela deras familj och närmsta vänner var jättekul och de kommer säkert bli fler tillfällen.

På kvällen kom Marys kompis Tilda hit och vi tre hade tjejkväll, dvs vi tittade på My little pony och åt chips. Sen somnade flickorna snällt vid 21-tiden och så även jag i mitten efter att ha läst saga: Pettson får julbesök. Nu gäller det att ladda inför jul ;-)

www.nynasskordefest.se #tareqtaylor#matlagning#pauline

2 kommentarer:

  1. Det är ju Tareq från Trädgårdsonsdag ju! Fy vad fuskigt, jag vill också träffa honom!! :D

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni hade en mysig dag.
    Kul med skörde fest vi har ju våran lilla skörde fest med samuel ;)
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck innan du går vidare :-)