måndag 16 september 2013

Att blogga...

Jag förstår inte vad som är så illa med att ha en blogg.. För mig är det ett forum där jag kan skriva av mig och dela med om allt som är bra i livet men även det dåliga. Livet är ju inte en dans på rosor så det är ljug att skriva bara bra. Sen är det så att jag har mina föräldrar och en syster i Lilla Edet, en bror i Aalborg, en bror i Sollefteå och en syster i Oslo. Vi är ganska utspridda i vår familj, för vi har även släkt i USA som vill veta hur vi har det. Mary är ju en ganska central punkt i det jag skriver och det ÄR kul att dela med sig av henne, det har jag alltid tyckt stolt mams som jag är.
Mr T är inte så förtjust att jag bloggar och det är nog det som bekymrar mig lite. Samtidigt behöver jag ju inte nämna honom mer är som Mr T. Rädslan att någon ska googla på honom och få upp min blogg är stor och han är inte lika öppen som jag är.
Nåväl, jag är fortfarande i babystadiet när det gäller bloggeriet och har mycket att lära mig. Så jag tuffar på....

Puss och hej 

3 kommentarer:

  1. Ja du... Jag har många gånger fått frågan varför jag bloggar. För att jag gillar det är nog det ärligaste svaret. Maken är inte superförtjust när han nämns men å andra sidan brukar jag inte nämna honom allt för ofta. Jag försöker tänka att jag inte ska skriva sånt jag inte kan stå för och inte sånt som barnen eller maken kan må dåligt av om nån annan ser det.

    vi lever i en tid där sociala medier är en del av samhället. Jag tror det handlar om anpassning!

    Blogga på du!

    SvaraRadera
  2. Du skriver vad du vill i din blogg så länge du inte kränker eller uppmanar till brott... men om du tar bort ditt efternamn och hans förnamn ur presentationen så blir det ju omöjligt att veta vilka ni är :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag hade tänkt skriva.
      Ta bort efternamnet och "döp om" honom till Mr.T istället så blir det betydligt svårare att 'spåra'.

      Sedan tycker jag att du skriver om såpass "oskyldiga" saker att du ska fortsätta blogga om precis vad du vill! (som Linda w L2K skriver)
      Jämför med min blogg så ser du att du absolut inte lämnar ut för mycket av ert privatliv! ;)
      Kramar på dig min älskade syster!

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck innan du går vidare :-)