onsdag 6 november 2013

Viktväkeri och joggingtights..


Nu har jag varit med i viktväktarna Södertörn i en månad och har redan gått ner lite över 2 kg. Nu behöver jag ju inte gå ner så mycket utan mest mina trivselkilon efter barnafödande och giftemål. Jag läste i en artikel som jag tyvärr inte kan hitta igen att gifta kvinnor går lättare upp i vikt. Då undrar jag lite ironiskt.. är det då värt att gifta sig ;-)
Först lägger man några tusenlappar på att bli smal till bröllopet och sedan går man upp sina trivsel och babykilon för att sedan lägga lite tusenlappar till på att gå ner sina kilon igen. Är det inte då bättre att inte gifta sig alls...

Nu har jag ju turen att ha världens bästa coacher, Martin och Marlene, som är stöttande och har bra träffar. De informerar om allt man kan tänka sig och undrar jag något under övrig tid är det bara att messa eller maila till dom. Helt suveränt, för det är ju efteråt alla frågorna kommer.

Dethär vore någonting för mig, definitivt!!

Jag skulle i alla fall kunna tänka mig en vecka med Blossom Tainton i Turkiet med bara träning och välmående. Hemma här tränar jag aldrig längre. Höll på ett tag i somras, men vart sjuk så det flöt ut i sanden. :-(
Har dock investerat i ett par kanonfina träningsbyxor från HellyHansen som är väl värda sitt pris.
 
W PACE TIGHTS 2
W PACE TIGHTS 2
650.00 SEK
 
 
Jag märker en otrolig skillnad på om jag var vanliga joggisar om jag är ute och springer eller om jag har dessa. Innan jag köpte dessa på Vårruset 2012 hade jag alltid vanliga joggisar men så testade jag dessa och jag vart helt såld. Vilken otrolig skillnad det blev. Jag sprang mycket lättare, hade inget som fladdrade runt benen och det var varmt och gött samtidigt. :-D
 
Nä, nu är det dags för lunch. Idag blir det Weight Watchers Pasta Mexicana. Hur gott som helst och bara 8 propoints.
 
Kram på er alla!
 
 

1 kommentar:

  1. HUR kommer det sig att jag gått upp mer än 30kg sedan jag träffade K och fått 2 barn - jag är ju inte gift!?!

    Grattis till dina 2 kg! PUSS!! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck innan du går vidare :-)