fredag 8 november 2013

Kyrkor och dop

 



God morgon till er alla...

Idag är jag riktigt nervös för vad som kommer denna veckan. Mary och jag låg och gosade imorse en bra stund och nu får jag leva på det goset en vecka. Mr T kommer ner till jobbet sedan men iPaden så jag kan spela in ett meddelande till henne som hon kan läsa när hon ska lägga sig på kvällarna. Nja, jag får väl kanske sjunga in en godnattsång också. Kan ju vara på sin plats.
Idag blir det lite mer livat på jobbet än vad det varit under resten av veckan. Idag är det en visning och ett tillträde. Det är alltid lite kul när jag får göra sånt som inte tillhör vanligheterna annars. Igår satt jag bara här och tittade på när de asfalterade utanför. Det är gigantiska maskiner och hej vad det går fort! Varmt är det och ryker gör det...

Igår var det handboll för Mary och det var gruppfoto med hela laget. De tog även enskilda bilder på henne och det ska bli spännande att få se dom. Hon spelar i Ösmo Handboll på handbollsskolan och jag tycker att hon är ganska engagerad men igår lullade hon bara runt med bollen, helt ointresserad. :-(

Eftersom jag inte kommer kunna skriva något alls i veckan får jag berätta lite om nästa helg. Då är vi bjudna på dop hos våra vänner A & E. De fick en dotter för några månader sedan och det är nu äntligen dags för dop. Mary har fått en jättefin klänning och naturligtvis passande skor till.. Foton kommer framöver.

Dopet är i Sorunda Kyrka, förövrigt samma som jag och Mr T gifte oss i och som Mary är döpt i.
Sorunda kyrka som är belägen i en bördig jordbrukstrakt på Södertörn anses vara en av Södermanlands största landsortskyrkor. Den har utvidgats ett flertal gånger, varvid den fått formen av en korskyrka med tornet kvar i väster. Korsarmarna som består av gravkor i norr och söder, är sammanbyggda med sakristian respektive vapenhuset. Gravkoren öppnar sig med vida bågar ut mot långhuset.
Den är från 1100-talen någongång och tydligen en av Södertörns äldsta kyrkor. Så det är en kyrka med anor och så otroligt vacker.

Sen har de simning på söndag kl tidigt och det är så trist att missa detta för Mary är en fena på att simma. Hon är som en liten fisk även om hon inte tycker om att simma på mage. Simning är något hon älskat sen hon var liten, första gången hon simmade var när hon började på babysim. Då var hon sex månader och även då som fisken. Men hon har ju det i blodet, Mr T tävlingssimmade när han var yngre så det är inte konstigt om hon skulle gå samman väg.


Nu måste jag jobba lite........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck innan du går vidare :-)